Veel gestelde vragen
"Is de vloer van de stalling verhard?"
Ja, de stalling heeft een geasfalteerde vloer.
"Zit er een maximum aan het ophalen van de caravan/vouwwagen e.d.?
Nee, u mag dat zo vaak u wenst.
"Mag ik mijn caravan wassen op het terrein?"
wassen is niet toegestaan. Dit is vanwege milieuregels, waar wij ons aan dienen te houden.
Wassen is dan ook in het breedste zin van het woord, dus ook niet met een emmertje water…helaas.
"Kan ik mijn caravan ook ’s nachts ophalen of terugbrengen?"
Ja, u kunt met de sleutel 24 uur per dag en 365 dagen per jaar het terrein betreden. Parkeer uw caravan wel netjes naast een andere caravan, zo kan iedereen zijn caravan parkeren
"Kan ik de caravan ook per e-mail reserveren voor ophalen?"
Nee, u kunt de caravan alleen via de ophaalknop op de website of per telefoon reserveren.
"Ik heb geen bevestiging ontvangen na het invullen van het contactformulier?"
Het is goed mogelijk dat deze bevestiging in uw spambox terecht is gekomen. Als u ons e-mailadres in uw contactgegevens opslaat, dan zullen onze berichten niet meer in uw spambox terechtkomen. Mocht dit niet zo zijn, dan is het wellicht een typefout in uw e-mailadres.
Ik kan de datum niet invullen in de online agenda?
Als je de datum niet kunt invullen in de agenda betekend het dat wij deze dag geen caravan/campers rijden. Dit kan komen door diverse oorzaken.
"Ik denk dat ik schade aan mijn caravan vanuit de stalling."
Indien wij schade rijden aan uw caravan melden wij dit direct aan u. Mocht het zo zijn dat u schade heeft wat wij niet aan u gemeld hebben, dan doen wij altijd onze best om te kijken of deze schade inderdaad bij ons kan gebeurd zijn. Wij weten het schadebeeld van schade’s die bij ons kunnen voorkomen. Helaas hebben wij geen toezicht op wat er op ons plein gebeurd, hierdoor blijft de oorzaak vaak in het gewisse. Wij proberen wel elke klacht met zorg te behandelen. Bent u klant bij ons? vraag dan naar onze voorwaarden.
"Zal ik een vochtvreter gebruiken?"
Vochtvreters werken niet bij onze stalling.
Door onze manier van ventilatie zal de vochtvreter met 3 weken vol zitten, en zal de maanden erna alleen maar vocht in je caravan worden getrokken. Dat wil je niet, toch?
Het water in deze vochtvreters is dan ook GEEN WATER! Het is zwaar chemisch gezouten, waardoor alle planten e.d. dood gaan.
Bovendien er is niets betere manier als ventilatie, en daarop is onze stalling dan ook gebouwd.
Dus, gebruik GEEN vochtvreters!
"Accu laden van mijn camper, hoe was dat ook al weer?"
De camper staan bij ons 2 dagen in de week aan de stroom van 8 uur ‘s ochtends tot 18 uur ’s avonds.
In deze tijd heeft de lader genoeg tijd om de accu’s bij te houden met laden indien de camper goed wordt neer gezet.
Dat betekend:
- TV, koelkast, satellietontvanger, wifi-versterkers, hoofdstroomschakelaar en extra accessoires uit. (dus ook uit standby)
- Radio uit, navigatie uit, camera uit ( ook uit standby)
Wij merken dat veel mensen deze dingen vergeten, dit betekend dat de accu dan meer gebruikt dan dat de lader kan bijladen in 20 uur in de week.
Uiteindelijk is de accu dan leeg en gaat de lader niet meer aan.
Met als gevolg: kapotte accu’s.
Dit is dus te voorkomen door een goede ronde door de camper te maken om alle apparaten uit te zetten als je de camper aanbied voor stalling.
De auto accu is een ander punt. Hoe de startaccu wordt geladen is bij elke camper anders. De ene laad direct op, de andere pas als de opbouwaccu vol is.
In dit laatste geval betekend dat, dat het beter is om een extra acculader te plaatsen voor de startaccu zodat deze gelijk wordt geladen zodra de stekker wordt aangesloten op het net.
Soort acculader is ook belangrijk: niet alle acculaders zijn acculaders of zijn geschikt.
De campers continue aan de stroom zetten is ook geen optie: uiteindelijk is een accu, na een x-tal ladingen op of gaan zelfs stuk. Omdat we met zoveel soorten campers en accu’s en acculaders te maken hebben is dit de beste en veiligste oplossing.
"moet ik bellen als ik de caravan kom terugbrengen?"
Nee, u hoeft ons niet te bellen als u de caravan komt terugbrengen. Parkeer uw caravan wel netjes naast een andere caravan, zo kan iedereen zijn caravan parkeren.
"Wat was mijn stallingsnummer?"
Uw stallingsnummer staat elk jaar op de nota van de jaarstalling.
Zo kunt u die nooit kwijtraken.
TIP: veel mensen zetten hun stallingsnummer achter ons telefoonnummer in de contactenlijst, bijvoorbeeld: caravancentrum venhuizen 123
"Ik heb een andere caravan/camper/vouwwagen gekocht, kan ik die gewoon stallen?"
Als u een andere caravan, vouwwagen of ander soort aanhangwagen heeft aangeschaft kunt u deze gewoon brengen voor stalling.
Er is een uitzondering: als u van een caravan, vouwwagen of ander soort aanhangwagen een CAMPER aanschaft kan dit niet zomaar worden geruild omdat er maar een aantal stopcontacten zijn in de stalling om campers aan te zetten. Campers zonder ze aan de stroom te zetten, stallen wij niet omdat de accu’s leeg raken, met alle gevolgen van dien.
Momenteel is het aanbod voor camperstalling zeer groot, en kunnen wij helaas niet altijd aan deze behoefte voldoen.
Ik wil mijn caravan morgen hebben, kan dat?
Wij vragen 2 dagen van te voren aan te geven als u de caravan, camper vouwwagen of boot nodig heeft.
Hou daarbij rekening met zondag, deze dag rekenen wij niet mee als werkdag. Dus als u zondag uw caravan, camper, vouwwagen of boot wil halen kunt u dit uiterlijk op donderdag opgeven voor het ophalen op zaterdag of zondag. Opgave op vrijdag zal dus niet meer voor het weekend kunnen. Wij vragen u dan ook de ophaal-app op de stallingpagina te gebruiken zodra je weet dat je weggaat: dit kan al weken van te voren opgeven worden. ( of klik op “ophaal-app” om gelijk naar de pagina te gaan)